Bajenhunden

Jag reser ju runt rätt mycket i mitt jobb, håller föreläsningar lite här och var runt om i Sverige. Oftast åker jag tåg, många timmar tåg. Men nu blev det att flyga till Umeå för att få i hop helgen. Det går ju så sjukt, nästan läskigt fort att flyga inrikes. Som att förflytta sig från en förort till en annan.. Väldigt skönt var det.

Jag flög dit tidigt i går morse och höll en föreläsning om Palestina i Folkets hus. Mycket trevligt och inspirerande. Jag gillar ju det jätte mycket, framför allt frågor och diskussioner.

Sen hängde jag med vänner där. Vänner som tidigare bott i Stockholm och som jag önskar att jag hade nära i min vardag. N som jag jobbade med i två år har fått barn precis och då varken barnets mamma eller pappa är intresserade av fotboll, eller idrott, nästan tvärtom så har jag tänkt ta ansvar för barnets lagorientering.

Hm.. planen var att köpa en Bajentröja, men jag hörde ryktesvägar att den förmodligen skulle hamna i en låda.. Så jag köpte en Bajenhund. Det går ju inte att neka sitt barn en mjukishund och det är ju liksom hunden som är Bajare.

Å som den blev uppskattad. I ett dygn har den konstant fått pussar och kramar och jag tror den blev en favoritmjukis. Nästa gång vi ses har barnet nog lärt sig prata och då blir det att lära nya sånger.. och ramsor.

Jag tror att han kommer att tacka mig en dag!?