Dan före match

image

Det blåste kyliga nordanvindar i Stockholm idag. Klarblå himmel men ändå kallt. Årsta IP och matchförberedande träning.

I morgon söndag flyger Hammarby till Östersund. Match mot hemmalaget ÖFK strax efter klockan sex. Johan Persson är avstängd. I övrigt såg samtliga spelare ut att vara tillgängliga för match.

Jag åker inte till Norrland. Tror inte att någon av oss tre kommer iväg. Däremot har jag full fokus på maychen. Märker att det är de tankarna som snurrar i skallen. Hammarby går väldigt mycket före det fotbollsvm som ju precis startat.

Missförstå mig inte nu. Jag älskar VM. Det är underbart att det visas fotboll hela kvällar och nätter. Gårdagens match mellan Spanien och Holland var magnifik.

Men jag går inte på några vägar igång känslomässigt så som jag gör för Hammarby. Vet dessutom att vi är många som känner lika.

I morgon söndag matchuppladdar jag genom att åka till Södertälje då U19 spelar seriematch mot Syrianska klockan tolv.

Kanske ses vi där?