Sommarledig

image

Jag har längtat efter den här dagen. Den här känslan. Känner mig smått upprymd. Avslappnad. Förväntansfull. Och glad. Jag har semester nu.

Sitter i soffan. En kopp kaffe och VM-fotboll väntar. Väldigt få måsten. En resa till Malta runt hörnet.

Som lärare jobbar jag till mig en längre semester. Så ser vårt avtal ut. Att vi jobbar 45 h i veckan. Den här våren har jag arbetat mycket mer än så. Jag har känt mig som myran här ovan. Tagit mig an en jäkligt stor boll av arbete. Som nu är över.

Så nu sitter jag här och bara njuter. Visserligen ingen som helst sommarkänsla gällande vädret. Ruggigt kyliga vindar här på Kungsholmen. Men det spelar ingen roll.

I morgon spelar vi match mot Gais. Det verkar vara ett ordentligt mannfall i form av skador och avstängningar. Ändå sitter jag här och känner att det kommer att gå bra. Att vi numera äger en skön sportkänsla på nya arenan.

Jag säljer matchprogram innan match. Och har sovmorgon dagen efter. Och förövrigt sovmorgon i nästan 50 dagar till.

Oh that joy.