VM, Palestina och semester

Puh! Stressiga dagar. I dag när jag gick hem från jobbet så var det sista arbetsdagen från kontoret på hela sex veckor. Även om det kanske inte blir så i praktiken. Med ett sådant jobb som jag har, är man aldrig riktigt ledig. Och två veckor till ska jag jobba innan semester, men då på plats i Palestina. Efter midsommar drar jag nämligen ut på resa, vilket som sagt innebär hårt jobb – men något helt annat. Jag älskar ju att vara där. Dels för att jag genom åren fått många vänner där, men framför allt för att förmedla de historier som människor där delar med sig av.

Min enda konkreta plan för semestern är att jag tänker hänga på Årsta IP, kolla träningar under uppehållet och softa på kolonilotten. Sen blir det spontana grejer också så klart.

Det är turbulent i Palestina nu och det upptar mycket av min tid och mina tankar. Jag vill inte skriva en massa om det här på bloggen, så om någon vill läsa mer om det eller följa mitt politiska arbete så har jag ju min egna blogg: annawester.se – där kan den som vill följa resan också.

Jag skrev en artikel där inför VM där som jag tror nog kan intressera en del av er: VM, fotboll och Palestina

 En av mina drömmar är att en dag få följa ett fritt Palestina i VM.