Midsommar, Malta och missar

image

Midsommar är precis avklarat. Spenderade den som vanligt på mitt älskade Munsö. Med vänner, midsommarstång och i år även syskonbarnen.

Jag hade förmånen att på första delen av dagen ta rygg på brorsans gäng. Han hade bjudit sina vänner hem till vårt barndomshem. Carro, som nyligen vann Hela Sverige bakar, fixade sommartårtan. Jag kan ärligt säga att jag aldrig ätit något godare. Världsklass!

image

Älskade Nora!  Att få midsommardansa med henne värmde ett fastershjärta.

VM pågår. Det är underbart med klassfotboll hela kvällarna. I onsdags var det ju dock Hammarby som hade match. Det gick onekligen illa. Det var uppenbart att truppen är för tunn för att klara så många skador och avstängningar samtidigt. Missarna svider. Två viktiga matcher väntar innan uppehållet. Bortamatcher mot Jönköping och Öster. Jag missar båda.

Klockan 02.00 startar färden söderöver. Jag ska åka till Malta. Inget annat än sol, bad, böcker och vänhäng står på mitt program. Med tanke på att man nästan förfrös fingrarna utomhus på midsommarkvällen känns det fantastiskt lägligt att få åka iväg. Jag har aldrig varit på Malta tidigare så det här ska bli spännande.

Efter uppehållet i Superettan lovar jag bättre bajenkoll här på bloggen. Efter Malta är det nämligen Årstahäng som gäller. Ser fram emot att ta igen en förlorad vår. Har nog inte sett så här lite träningar något år sen jag började hänga där nere.

Ta hand om gamla Svedala. Bajenhalsduk och bajentisha finns självfallet i bagaget.

På återhörande!