Firar söderöver

image

Fredagskväll i hotellets lobby. Jag har precis sett gårdagens mål. Det tog lite tid då dagens utflykt ”kom emellan”. Jag har spenderat dagen på stranden här ovan. En liten undanskymd vik på ön Gozo på Malta.

Jag klagar inte. Det är helt fantastiskt bra här. Resesällskapet är toppen, vädret alldeles perfekt och Medelhavet svalkar fortfarande.

Jag följde matchen på Hammarby Fotbolls direktbevakning och via Twitter. Satt på lokal och kikade på VMmatchen också. När Nahir satte ettan precis innan paus jublade jag högt. I matchen på storbilden var det spelavbrott just då.

Många blickar vändes mot mig och de två engelsmän som inte alls trott mig här omdagen när jag berättade att han där, som slog bollen i ribban just (Celso Borges) är min granne där hemma, tittade nu på mig ännu en gång med en blick som skvallrade om att de tyckte jag hade tappat det helt nu. Vråla rakt ut för ingenting.

Ingenting? Allt förstås. Hammarby betyder allt. VM är helt oviktigt. Jag blev så otroligt glad när Pablo hänger tvåan direkt i början av andra. Fint förarbete av Rennie där. Precis vad vi behövde. Studsa tillbaka efter debaclet mot Gais. Göra fyra mål på bortaplan, bibehållen nolla och att drömmen i allra högsta grad lever.

Både Kennedy och Haddad gjorde fina mål. Haddads i synnerhet.

Sommarvarma vindar runt mina ben. Solsvedd nästipp. Skön känsla i kroppen.

Ny viktig bortafajt på söndag. Växjö går färden till. Jag vet att ni är många som stöttar på plats. Jag håller en tumme från distans även denna gång. Kanske från poolkanten.

Bra jobbat Bajen!