H:et är här nu

image

Mitt egendesignade smycke är äntligen här! 

Idag fick jag gå in i den lilla ateljén på Tegnérgatan 45 där Sofia dels hamrat ut det magnifika armband jag fick av mina elever och deras föräldrar på skolavslutningen så att det passar min högerarm. Men också ateljén där jag samtidigt passade på att bolla idén om ett halssmycke jag länge drömt om.

Jag hade en idé om vad jag ville ha och medan jag pratade så skissade Sofia. En vecka senare fick jag ett sms om att beställningen var färdig.

Idag fick jag äntligen se det färdiga resultatet. Jag är så himla nöjd! Det blev ännu finare än jag trott.

Jag måste i sammanhanget tipsa om de här guldsmedstjejernas presentidé som de har. Istället för att man antingen köper ett smycke som kanske inte faller mottagaren fullt i smaken, eller ett vanligt presentkort så kan man hos dom köpa sig en ”tacka” silver eller guld. Denna får mottagaren sen använda till valfritt smycke som man själv pratar ihop sig om med smeden och som tillverkas personligt. Riktigt rolig idé!

Så nu har jag alltså mitt alldeles egna H. Löjligt nöjd.

Det har varit några magnifika dagar ute på ön med bästa brorsdottern och en massa vänner. Bad, bad, fotboll och sol. Svenska sommardagar i världsklass. Fyller mig med så mycket fina känslor.

image

I morgon däremot ska jag äntligen knalla ner till Årsta igen. Parkera där den närmaste tiden och fylla på mitt hammarbybehov.

Förmodligen med ett nytt, vackert smycke runt halsen. Tack Sofia!