Välkommen Lars!

Foto: Carlos Banda

Foto: Carlos Banda

Tidigt i morse kom ett meddelande på facebook från Mikael Klotz, i Hammarbys medicinska team. Han vet ju att vi samlat in uppgifter om alla spelare till Supportrarnas Matchprogram så han fyllde på med uppgifter om vårt nyaste tillskott.

Lars Saetra fyller år snart, såg jag direkt. Han firar sin 23:e födelsedag den 24:e juli. Han mäter 195 cm över havet och väger strax över 90 kg. Dessa uppgifter skickades snabbt vidare till Layout-Johan som i skrivande stund sitter och arbetar med nästa nummer av matchprogrammet. Det är inte klart vilket nummer Lars får, men det lutade tydligen åt nummer 17.

Tack Micke för att du tänkte på oss i matchprogrammet. Du ska veta att jag verkligen uppskattar ett sådant där meddelande utan att själv behöva be om uppgifterna. Världsklass!

Lars Saetra gjorde således sin första träning idag. Han fick spela mittback tillsammans med Daniel Theorin när laget ägnade träningen åt att spela 11 mot 11. Jag tyckte han såg placeringssäker och stabil ut. Han ställdes inte på några gigantiska prov, men utstrålande ett skönt lugn och utnyttjade sin längd vid huvudspelet. Efter träningen tror jag att det var FotbollDirekt som haffade Lars så en riktig intervju kommer säkert upp under eftermiddagen.

Själv tog vi åtminstone chansen att säga välkommen till Hammarby. Assisterande tränare Carlos Banda ryckte snabbt åt sig Annas kamera och tyckte att det skulle fotograferas ett kort på oss alla tre. Lars var en ängel och ställde upp, men jag tänker i mitt stilla sinne att han nog undrade var tusan han hamnat. 🙂

Anna fotograferade träningen till officiella hemsidan och hennes bilder dyker upp där under eftermiddagen.

Dagens träning bjöd som sagt på matchspel. Jag ska erkänna att jag hamnade i slang med lilla Joel och tittade rätt ofokuserat på andra delen av träningen. Viktor Nordin gjorde ett mål från nästan halva plan när han såg att Tim Markström stod långt ut och Viktors lag precis vunnit boll centralt. Bollen gick i en sådan där neslig båge över Markström. Johan Persson är fortsatt dominant i defensiven. Han gör ett gigantiskt bra jobb även på träning.

I morgon har du chansen att själv kika på Lars och de andra när laget tränar klockan 10.30 på Årsta. Samma tid gäller för onsdagen medan torsdagen är träningsledig.