Onsdag

image

En onsdag passerade. Det blev fika på Årsta även idag. Kaffe i termos och bänkhäng med Anna.

Det var mycket folk nere på Årsta idag. Vi räknade till över hundra personer på plats. Många är säkert nyfikna på den nye mittbacken Lars Saetra.

Tre träningar har han gjort nu och i mina ögon känns han lugn och stabil. Säker med boll dessutom. Idag slog han ett par precisa passningar upp på mittfältare eller anfallare. Fina passningar. Jag blir inte förvånad om han testas i skarpt läge på söndag.

Efter träningen såg jag min möjlighet att säga några ord till Solli. Jag är nämligen imponerad över hans sätt att vara. Han är glad, humoristisk och peppande i kombination med att jag upplever honom fokuserad och professionell. Han känns som en värdefull ledartyp som jag tror är viktig att man har i ett lag. Jag uppskattar i alla fall hans närvaro i Hammarby.

Jingblad var på plats. Jag frågade om det var bråda dagar nu. Han log bara och sa att han kände sig väldigt avslappnad.

Nu på eftermiddagen säger ju även Kristoffersson på Expressen att Linus är klar för oss. Inget är officiellt så jag törs ännu inte riktigt tro att det är sant.

Om Linus kommer så står jag långt fram i den kö som vill hälsa välkommen. Jag tycker att det är en fantastisk spelare som jag vet är efterlängtad av folket nere på Årsta också. En riktigt fin kille och en jäkligt bra fotbollsspelare.

Jag har svårt att ta in att det eventuellt stämmer. Känns som en helt osannolik och magnifik värvning. Men vad är det man säger; ropa inte hej…..

I morgon torsdag är det träningsfritt. Då drar jag till Gnesta och gör värvningsbomben i husägarens pool. Hänger på deras soldäck och snackar skit. Perfekt görande en juliledig torsdag.

På fredag tränar laget tyvärr på Tele2 vilket gör det svårt att se för oss vanliga, dödliga.

Se nu till att fixa biljetter till söndagsfajten. Partajja i parken innan, köp matchprogrammet (förstås!!) och sjung dig hes.

Vem vet, kanske kommer Linus att dyka upp på innerplan? Det jublet. En dröm…