Årsta IP, min oas i kaoset

Senast jag skrev på bloggen var det från Palestina. Jag var där i två veckor, två intensiva och omtumlande veckor.  Ni som velat har ju kunnat läsa om resan på min egna blogg och som nog inte någon har missat är det en väldigt tuff tid nu med det som pågår i Gaza. Tanken var att jag skulle ha semester efter resan, men det går ju inte som ordförande i Palestinagrupperna när Gaza  står i brand och dessutom har jag ju nära vänner där som är i mina tankar 24 timmar om dygnet.

Men med åren har jag lärt mig att fånga tillfällen och vila och njuta mitt i kaos. Att vara närvarande när jag är med min familj och mina vänner. Att njuta av en stund med en bok på en klippa i Årsta, eller ute på fest en ljummen sommarkväll. Och efter att ha varit på resa så känner jag en så enormt stor kärlek till Stockholm, Södermalm, Årsta. Vattnet, naturen.. ja allt!!

Sen har jag en speciell oas i kaoset, Bajen och Årsta Ip. Och igen så ger det mig energi att se träningar. Stämningen på Årsta är precis så som man önskar. Allt känns bra med det här laget och med Nanne. Jag är så otroligt pepp inför matchen i morgon. Inför fortsättningen på säsongen. Jag har kunnat se de flesta träningarna sedan jag kom hem, börjat dagen med att knalla ner dit och dricka morgonkaffet. Bästa tänkbara start på en dag. Jag har också fotat en del för officiella hemsidan. Så skönt att släppa allt jobbigt för en stund och bara fokusera på världens vackraste fotbollslag.

I morgon kommer jag först att delta i en solidaritetsdemonstration för Palestina för att sedan äntligen få träffa alla grönvita vänner igen och sjunga för tre poäng!!

Vi ses i morgon!!