Välkommen höst!

image

Det är strålande sommar ute fortfarande. Men det är min sista lediga dag och på måndag startar höstterminen. Ny klass, nygammal kollega och väldigt pepp på att börja arbeta igen.

Sommaren har varit väldigt fin för egen del. Medan permafrosten rådde drog jag på utlandssemester. Från dagen vi kom hem har Sverige varit tropiskt. Jag är oerhört nöjd med sommaren och bäst av allt är förstås att Hammarby leder serien.

Jag har spenderat mycket tid nere på Årsta. Det var länge sen jag upplevde jag hade den känslan jag får nu. Känslan av att vara på rätt spår. Att det äntligen blåser lite ljumma vindar åt rätt håll.

Jag har gjort två intervjuer i sommar. En med Nanne och en med Jingblad. Dessa har jag dock publicerat på svenskafans. Klicka på namnen och du kan läsa intervjuerna.

Det är match på söndag. Sundsvall kommer på besök och inramningen ser ut att bli oerhört mäktig. Igen. Det är fantastiskt att vara med om det här. Att vi säljer biljetter som saknar motstycke i Sverige. Det höga publiksnittet är fantastiskt. Det viktiga just nu är dock att fortsätta ta poäng. På hemmaplan ska vi helst ta alla tre. Segrarna behöver vi för att hösten ska bli så där fantastisk som vi har drömt om länge nu.

För egen del håller jag tummarna för att fler ska köpa vårt fantastiska matchprogram. Jag är en del av något stort där. Vårt program är något unikt det med. Varje hemmamatch levererar vi högklassigt. Tyvärr når vi alldeles för få. Vi vill att fler köper. Vi vill att fler läser. Om du läser det här och aldrig köpt dig ett matchprogram tidigare tycker jag att du ska göra det på söndag. Du kommer inte att bli besviken.

En annan höjdpunkt i veckan var allsången. Hammarbyveteranerna intog Mosebacke. Trio med Bumba på scen. Allsångshäfte med grönvita sånger. Publiken är blandad. Stämningen varm. Det är som en historielektion. En lektion om Stockholm, Söder och Hammarby. Om svunna tider.

image

image

Många av mina bajenvänner har dock sorg. Jag kände inte Jesper personligen men det som har hänt är alldeles fruktansvärt. Mina varmaste tankar till alla hans nära och kära. På söndag sjunger vi för Jesper.

Den här sista semesterdagen ska delvis spenderas på Enskede IP. Jag har fått äran att bli inbjuden till en mångkamp som pågår där. Friidrottsskola och fina Cecilia ska avsluta en vecka i Hammarby Friidrotts-regi.

På söndag ses vi i vimlet. Jag hoppas att många tar sig ner till Kanalplan och stöttar damerna i matchen mot Mallbacken. Den seriefinalen börjar klockan 15.

Vi ses i vimlet!