När kryss känns som en seger

image

Här satt jag igår. Ja, satt. Fick möjligheten att pröva övre etage och sittplats.

Magisk inramning. Massor med människor och stundtals även ett magiskt tryck. Men jag är säker nu. Sittplats är inget för mig. Jag behöver stå. Nästa match är jag tillbaka på min långsida klack.

Hammarby spelade direkt uselt i den första halvleken. Lågt tempo, för få löpningar och lättlästa. Att Sundsvall ledde i paus var inte orättvist även om 0-2 precis innan paus kändes både slarvigt och onödigt.

Det blev lite bättre i den andra halvleken men vi fick vänta ända tills klockan passerat 80 minuter innan nyss inkomne Haddad nickar in reduceringen.

Sen får vi en billig straff. Det kändes oväntat med tanke på det domaren visade matchen igenom. Nivån på matchlederiet höll inte måttet.

Kennedy kliver fram. Målvakten går åt rätt håll men kan inget göra. Jublet är öronbedövande när kvitteringen sitter där.

Det kändes som en seger. En oerhört viktig poäng. Lika viktigt att vi inte lät Sundsvall ta tre poäng.

Nu är sommarlovet slut. Vi leder fortfarande serien. Jag kommer inte att åka till Ängelholm men beundrar alla er som tar resan. Ni är hjältarna från Söder.