Nytt läsår

image

Som lärare jobbar man i cykler.  En klass, ett viss slags liv. Stora känslor när man lämnar gamla klasser. Jag jobbar hårt för att skapa goda relationer.  Främst den mellan barnen och mig men även hårt jobb för att barnen ska ta hand om relationerna mellan varandra. Relationspedagog brukar jag kalla mig. Tror mycket handlar om att få barn att tro på sig själva men också på varandra.  Då växer vi. Och då finns också förutsättningar för lärande och för att utveckla alla de förmågor vi enligt läroplanen ska utveckla. Trygghet och trivsel är oerhört viktigt för mig.

Jag släppte ju ett fantastiskt gäng ungar i våras. Nu har jag fått en ny samling sköna typer. Två skoldagar har gått och jag är otroligt peppad. Klassen känns toppen och jag är helt övertygad om att det här blir kanon.

Jag har fått den stora äran att arbeta med Helena igen. Det är lite av en dröm som går i uppfyllelse att hon har fått jobb på min skola och dessutom i mitt arbetslag. Hon kommer att lära mig och Mariana massor.  Allt känns toppen. Men jag ska villigt erkänna att jag samtidigt är trött. Det kostar på att starta upp ett läsår.

Har också haft en tretimmars sittning med styrelsen för Supportrarnas matchprogram där vi smitt nya, sköna planer. Vi har utökat upplagan på söndag då vi ju har en #fullsatt arena. Sanslöst egentligen.  Över 30 000 sålda biljetter.  Hammarby är en fantastisk företeelse.

Jag lider med Anna och alla de andra som drog till Karlstad. Offrade semestertid för att mötas av ett besked om inställd cupmatch. Sorgligt att man har en reservplan som saknar elljus.

Vi ses i det magiska grönvita vimlet på söndag.  Jag ska sälja matchprogram.  Kika gärna på damernas #förfest på lördagen.