Jag gillar

image

Jag tycker om segrar. Jag älskar utklassningssegrar. Att få slå Syrianska med hela 6-0 känns förstås perfekt.

Jag tycker om att få stå som jag gjorde i den andra halvleken med ett leende som gick från öra till öra.

Jag gillar att få stå där och bara njuta. Känna ett lugn. En evinnerligt skön segerglädje. Efterlängtad. Magisk.

Jag tycker mycket om att se Stefan Batan så totalt äga sin vänsterkant. Som han springer. Som han jobbar.

Jag gilkade att Saetra spelade tokstabilt, att Erik Israelsson gör sin bästa insats i Hammarby, att Pablo gjorde ett vackert och viktigt mål, att Kung Kennedy till slut fick sätta en strut av högsta klass.

Jag gillar att vi vid 3-0 gör två tokoffensiva byten. Att Hallenius gör mål och att Torsteinbö var tillbaka med besked.

Jag älskade 2-0-målet. Det blir nästan inte vackrare än så. Jag gillar Fuhre.

Jag gillar att jag får tacka Hammarby för en magnifik söndag. En söndag som innehöll de mest märkliga väderomslag. Den där knallen precis innan matchstart måste vi prata mer om. Nog fan måste blixten ha slagit ner i arenan? Det var alla smällars moder.

Tack alla ni som såg till att nästa vecka startar på det bästa av sätt.

Tack. Jag gillar det.