Sömnlös och laddad

image

Det är tidig morgon.  Planen var att sova ut. En lång sovmorgon. Så blev det förstås inte.  Har en hel del stress i kroppen.  Hela veckans sömn har varit keff. Det blir lätt så när det är mycket.  Jag vet vad det hela beror på och är inte jätteorolig. Arbetsbördan på jobbet minskar snart och då tänker jag att det ska bli bättre.

Många grönvita tankar i knoppen också.  Det är fem jävligt viktiga omgångar kvar. Vi har revansch att kräva på söndagens motståndare Sirius. Bortafajten i Uppsala var en av säsongens lågvattenmärken.

Fick ett sms från en vän igår som sa ”Klart ni fixar det. Det är ju nästan klart”. Jag skrattade nervöst där jag satt i fredagssoffan och kände hur klumpen i magen vände på sig. Ett svar om att det märks att vännen inte är hammarbyare plitades ner och jag hängav mig sen ännu en gång åt att granska tabellen.

Om ett par timmar blir det Bajenfix. Ska hämta alla våra tröjor vi ska försöka sälja. Jag har en låda matchprogram som jag ska försöka kränga nere på Kanalplan när damerna spelar derby. Innan dess blir det U19 mot Gefle.

Hösten är här. Jag vill så väldigt gärna att det blir en höst att minnas.

image

Den här tröjan kan bli din på söndag.  Vi säljer den utanför arenan innan matchen.  250 kontanta kronor.

Måtte laget ha skakat av sig känslan av skuffelse efter 1-1 i Varberg. Hemmaplan väntar. Ultra Boys fyller 15 år i helgen. Det är förstås värt ett stort GRATTIS.  Jag tänker också att den födelsedagen lär märkas på arenan.

En grönvit helg är påbörjad. Handbollskrigarna levererade en kalasfin fajt och tog två sköna poäng med sig ut i bajenhelgen. Nu hoppas vi att alla andra också presterar.

Vi ses i det grönvita vimlet.