Tack Daniel och Sebastian!

Idag kom beskedet att två hammarbyspelare inte blir kvar med oss nästa säsong. Daniel Theorin och Sebastian Ludzik kommer inte att få förlängda kontrakt nu när deras nuvarande går ut.

foto: Anna Wester

Daniel Theorin har gjort tre säsonger i Hammarby och Pernilla minns sin första intervju med Daniel.

– Det var på Cypernlägret precis när han hade skrivit på. Vi satt över en timme och pratade och jag slogs av att Hammarby hade värvat en lugn, norrländsk trygghet med båda fötterna stadigt på jorden. Jag minns att jag gladdes åt hans berättelse att han under tiden i Gefle valt att kombinera livet som fotbollsproffs med att jobba med en del annat fast att han ur ett ekonomiskt perspektiv inte behövde. Att det kom en spelare som intresserade sig för mer än livet på fotbollsplan.

Den här säsongen har vi alla tre noterat att Daniel bibehållit en oerhört professionell attityd fast att det stått tydligt att han inte var tränarnas huvudval. Sånt uppskattar vi verkligen. Det är långt ifrån alla som genom åren har klarat av att hantera sådana motgångar. Dessutom tillhör Daniel en av de som alltid tar sig tid och prata med oss och andra supportrar.

Tusen tack för din insats Daniel och lycka till!

foto: Anna Wester
 


foto: Anna Wester
 

Pernilla har även följt Sebastian Ludziks tid i Hammarby på nära håll.

– Jag har ju följt juniorlaget de senaste åren och där spelade ju Sebastian en central och stabil roll. Han har ju spelat i Hammarby sedan han var 11 år. Jag har hela tiden haft stora förhoppningar på Sebastian och spått en fin karriär då jag har tyckt att han haft fina egenskaper. Jag ska i ärlighetens namn säga att jag kanske inte tycker att han verkligen har fått chansen att visa vad han kan och tänker att det bästa hade kanske varit att vi lånat ut honom under den senaste sommaren och fått se honom i ett mer skarpt, seniort läge här under hösten. Jag vet nämligen inte om jag tycker att U21-matcherna alltid är så himla tävlingsmässiga.

– Sebastian är värd en ordentlig chans. Hoppas verkligen att någon klubb har lust att ge honom den.


foto: Anna Wester

Anna, Mia och Pernilla önskar båda två all lycka framöver. Och stort tack för att ni var med och bidrog till att Hammarby spelar allsvenskt spel nästa säsong!