Rätt beslut

image

Någonstans redan i mars beslutade jag mig för att ta rygg på mina bästa vänner som tänkte dra till Thailand över jul- och nyår. Jag har aldrig riktigt gillat julen som vuxen och sen pappa dog känns det ännu mer trist.

Så nu sitter jag här i en solstol och känner ljumma vindar mot min kind. Vilket bra beslut det var att dra hit.

Tempot, värmen, vännerna. Solen, maten och vågorna. Lugnet, glädjen och luftmadrassen. Massagen, barnen och skratten.

Det här var precis vad jag behövde. 2014 har varit ett bra år. Synnerligen bättre än sin föregångare. Att vi äntligen tog klivet upp till Allsvenskan var årets höjdpunkt.

Jag kommer att komma tillbaka till Thailand. Det här landet tilltalar mig. Ännu återstår det drygt en vecka.

Ta hand om Bajenland. Rapporterna om vinterväder når mig men är svåra att ta in.

Nu väntar ett dopp i det där magiska vattnet.

God fortsättning alla fina!

image