Mina finaste

image

På Bajenkvällen igår pratade jag och fina Ulrika om det där synnerligen förvånande att man kan bli så engagerad och fullständigt djupt förälska i något som inte är ens eget. För Ulrika handlar det om barnbarn medan för mig är det de där bedårande syskonbarnen. Vi förvånas båda två över intensiteten i känslorna och i viktigheten. Hur våra väsen onekligen har rubbats i och med ankomsten av dessa familjemedlemmar.

Jag har precis kommit hem från Skogås där brorsan bor. Efter en riktigt fantastisk vinterdag med varm choklad i termos, skidåkning och snowraceåkning ut på Drevviken.

image

Därefter blev det skönt pizzabak där jag och prinsessan Nora helt ”hefade” för själva görandet. (Noras sch-ljud är lite stökiga men oerhört charmiga, förstås)

Jag åkte hem nyss och passerade platsen för gårdagens övning. Bajenkvällen var som vanligt trevlig men det är ju själva fan att de inte kan vinna de där matcherna. Stort tack till alla som slitit som tusan för oss andra. Fint arrangerat! Det är stort att samla hela familjen så där även om jag nog hade hoppats på ännu fler på plats.

image

Matchprogrammet var reppade med det stilfullaste av bord och skönaste säljarna. Vi är oerhört peppade inför årets säsong där vi tänker fortsätta att göra Sveriges bästa matchprogram.

Avslutar en fin helg, som även innehöll en konsert med Dropkick Murphys, i soffan.

Det är då jag ännu en gång fylls av starka känslor och tacksamhet över de där småtrollen. De där som är generösa med kärlek till faster, som skiner upp när jag kommer och som verkligen är det finaste jag har.

image

Fulltankad med kärlek är jag redo att ta mig an veckan som väntar. I morgon får vi dessutom en ny klasskamrat till oss.

Är också väldigt taggad på lite rapporter från La Manga nu när Anna är där.

Vi ses i vimlet