Inte orolig

Nu är jag hemma och tillbaka i vardagen efter några fina dagar i La Mangabubblan. Det enda man hade önskat utöver att få se bra träningar, äta god mat och umgås med sköna människor var förstås att Bajen (och vi) fick åka därifrån med en vinst i sista matchen. Jag kände inte till motståndarlaget, men fick höra att Hammarby skulle vara bättre än dem och tipset på förhand var en seger. Men så blev det inte, utan vi torskade med 1-3 och det var dessutom isande kallt så fort solen gått ner. Så visst var humöret inte på topp direkt efter och jag läste många besvikna kommentarer hemifrån i sociala medier.

Men jag tror besvikelsen var tillfällig och spontan, så som det ska vara efter en förlust oavsett vad som står på spel och att de flesta har släppt det nu. Jag vet inte, men vi som var där gjorde det väldigt snabbt i alla fall. Och som ledarna själva sa i olika sammanhang, så hade det givetvis sett annorlunda ut om det varit en poängmatch. Uppladdningen, startelvan och så vidare. Det var ju också sista dagen på ett tio dagar långt läger med hårdare träningar än hemma i kylan. Och det viktigaste med träningsmatcher är ju att spelare och tränare själva kan identifiera svagheter.

Så jag tror i alla fall inte att vi behöver vara oroliga.

Jag är hur som väldigt nöjd att jag tog beslutet att sticka dit i några dagar. Peppen och längtan efter att allt ska dra igång nu är nästan outhärdlig. Så glad att ha ett bandyslutspel att fokusera på nu.

Och ett jobb. För jävlar vad här måste jobbas in timmar om det ska vara möjligt att se i alla fall en stor del av bortamatcherna i år.

(Foto: Anna Wester)