I veckan

image

…har jag dykt med tuber för första gången. Det var betydligt häftigare än jag trott. Hur lattjo kan en pool liksom vara? Skitkul visade det sig. Jag tyckte om känslan i kroppen där längst ner på det djupa. Ovanför mig simmade motionärer sima längder medan jag och instruktör F snuddade kakel på botten. Jag fick blodad tand! Det där vill jag göra mer av.

…. har Hammarby sålt över 13 000 säsongskort. Sjukt imponerande och synnerligen inspirerande. Kom april, kom!

…. har jag blivit ledsen över politiker som tar sinnesslöa beslut om betyg. Det här upprör mig. Jag kan inte förstå hur de väljer att gå emot så tunga remissinstanser. Dårar.

…. jag jobbat som fan. Mitt arbete är allt som oftast intensivt men en vecka med sjuk, närmaste kollega innebär många extratimmar på jobbet. Som man liksom bara förväntas tugga i sig utan att blinka. Vilket vi ju gör, men det sliter på krafterna.

I morgon fredag ska jag åka till Järvsö med fantastiska vänner. Efterlängtad tjejhelg på hälsingegård väntar. Bubbel och diskussioner. Sällskapsspel och skratt. Promenader och god mat. Precis vad jag behöver.

På måndag får vi äntligen se Bajen spela match igen.

Ses i vimlet!