Vilken vecka!

image

Den här veckan döptes i afton till Bajensportlovet 2.0. (Tack Sara!)

Det är bandy, handboll och bandy igen. Däremellan en medlemskväll med Bajen Fans i morgon på Gröne Jägaren för de som hinner. Och på lördag är det derby.

På BF-kvällen sägs du kunna köpa biljetter till Boxningsgalan Bajen Rough House senare i vår. Förra årets premiärgala var riktigt rolig. Jag tänker definitivt gå i år igen. Jag hinner dock inte gå på medlemskvällen i morgon.

Däremot var jag på handboll i afton. Vilken sanslös match det blev. Eriksdalshallen fullkomligt kokade i den andra halvleken. Stämningen blev till slut stundtals elektrisk och jag vill skicka en stor eloge till Simon som skötte trumman. Jag blev ruskigt imponerad. Jag såg trumslagarens fingerblåsa efteråt och den såg inte ut att vara något man skojar bort. Hjälteinsats!

Så också av spelarna förstås. Stundtals lite slarvigt i de rena avslutningslägena men briljant målvaktsspel av Svesse gjorde oss glada. Vi hämtade ikapp ett tvåmålsunderläge i mitten på andra och gick sen förbi. Den sista minuten blev ohyggligt spännande men när signalen kom stod vi där som uddamålssegrare. 23-22. Underbart!

Strax under 2500 åskådare kom vilket i sin tur kommer att rendera i fina pengar toll Handbollen då många företagare, privatpersoner och även föreningar valt att ställa upp med sponsring. 1 kr per åskådare. Supportrarnas matchprogram var en av de som valde att hänga på sponsorsuppropet.

Det blir en fjärde bandymatch på fredag. SAIK var för starka på hemmaplan ikväll och nu förväntas ett fullsatt Zinken på fredag. Då ska även den här damen gå dit.

Hammarbys U19 slog Assyriska i Ligacupen ikväll med 4-0. En match jag gärna hade sett men Eriksdalshallen fick gå före.

På lördag är det sen alltså dags för derbyt mot AIK i Svenska cupen. Helvetiskt länge sen vi spelade ett sådant. Vännersvallen i Solna är slutsåld. Det kommer att bli en fantastisk inramning. Jag har självfallet redan sportslig tokångest.

Jag kommer att åka abonnerad bortabuss dit. Club Bubbel kommer att ha säsongspremiär och det känns fantastiskt att få åka dit i glatt, tryggt grönvitt lag.

Jag håller tummarna för att det blir en hård, intensiv och kokande inramning. Derbyn ska ju vara exakt just det. Det ska dallra av spänning och förväntan. Det ska vara adrenalin. Det föreligger väl en viss risk för övertaggning. Jag hoppas dock på en häftig supporteruppvisning. Jag ser väldigt mycket fram emot att äntligen få vara med om ett derby igen.

Så visst kallar vi den här veckan för Hammarbys Sportlov. Det gäller att ladda batterierna.

Vi ses i vimlet!