Dagen efter

image

Solsken, Södermalm, segerglädje!

Jag tog mig ner till Årsta för dagens träning. Det var länge sen jag gjorde det dagen efter ett derby. Men det var precis så jäkla skönt som jag mindes det! Det är något väldigt välgörande att vandra ner för den där backen med seger i ryggen även som supporter.

Att få säga tack för igår känns bra. Spelarna såg onekligen nöjda ut. Det var glatt, uppsluppet och roligt. Det kändes på något sätt episkt när årets första citronfjäril fladdrade förbi framför näsan där i vårsolen.

Claes Hellgren körde hårt med grabbarna. Det är ju sådana tider numera dagen efter match. Hård fysisk träning.

Att få byta några ord med hjältarna är onekligen trivsamt. En sån här söndag skrivs in i historieboken som en briljant sådan.

Torsteinbö och Philip Haglund kör hårt och säger att det är nära nu. Det är också sånt som känns bra att höra nu.

Tråkigt att Hammarby bandy inte riktigt höll hela vägen. Det var ju så nära! Nu blir det en, i mina ögon, fånig match om tredje pris. X:et hade varit värd att få avsluta med en final. Han är ett föredöme!

Dagen innehöll även en smula nöjdhet med mitt grannbus. Bor ju i ett hus fullt av gnagare. En av dem är Bojan Djordjic. Jag kunde inte låta bli att smycka hans bil i morse.  Fick respons någon timme senare på twitter 🙂

image

Den internationella kvinnodagen är alltid en vacker och viktig dag. Den här kan ha rusat allra högst upp på skalan.

Tack för igår alla underbara grönvita vänner!