Tre dagar kvar

Det är tre dagar kvar och jag undrar om jag tagit mig vatten över huvudet. Jag är den där hopplösa jävla människan som aldrig slutar att vilja lära mig saker. Som aldrig slutar att slänga mig över nya projekt. Som sällan ser begränsningar i vare sig tid eller uppdrag.

Så nu sitter jag här och pluggar som om det var det enda som fanns på himlen. Jag fick för mig att gå en, för mig, komplex distanskurs på halvfart denna termin, vid sidan om jobbet. Det blir tufft. Men roligt. Jag ska också styra ihop en liten påsktant på torsdag och försöker komma på hur en sådan ser ut för att vara rätt och korrekt. Och åka till Visby på jobb i morgon. Och skriva en hemtenta om en vecka. Och jobba. Och åka på semester en vecka över påsk. Och träna. Och gå på premiären.

Det är tre dagar kvar och för ungefär ett år sen hängde jag med det märkliga mönstrade barnet på Medis. Vi gick marshen tillsammans och livet var en fröjd. Samma känslor infinner sig varje år inför premiären, i år också: förhoppning, tillförsikt och lycka. I blodet rusar förväntan.

Nu kör vi. Tre dagar kvar – och vi håller andan till dess.20140414 - Hammarby vs Degerfors 5 - 0 IMG_6610