2 dagar kvar och

image

… jag räknar timmarna.

-Händer det nåt roligt i påsk då?

Frågan kom och jag bröt ut i ett asgarv när kollegan vid fikat kollade helgplanerna.

Det är liksom svårt att förklara för mågon som inte är invigd eller rättrogen. Har man aldrig upplevt styrkan i 5000 systrar och bröder på Södermalm så vet man ju inte. Har man aldrig haft kroppen full av premiärnerver, förväntan och längtan så är det ju omöjligt att förstå.

Jag tänker njuta av varje sekund innan match på lördag. Jag längtar efter att få möta blickar och leenden, se hur Södermalm färgas fullständigt grönvitt. Njuta av att höra sånger studsa mot husväggar, känna doften av rökbomber och bengaler.

Det kommer att bli en magisk lördag. Jag törs knappt tänka på matchen i sig. Den är så sjukt viktig men ack så svår. Häcken är bra. Var vi står vet jag faktiskt inte.

Vi har två dagar kvar till en slutsåld premiär. Årstakexen är redo att möta en allsvensk säsong.

Som jag längtar!