1 dag kvar och

image

Jag undrar hur mår ni vänner?

Själv har jag precis sett filmen ‘Vi är bäst ändå’ tillsammans med en god vän. Till det dricker jag bubbel och äter chili. Mår som en nervös prinsessa.

Det är långfredag och jag har premiärfeber. Kroppen bubblar och pannan känns het. Jag kan bara tänka på en enda sak. Premiär.

I morgon står vi där igen. Allihop. På ett kokande, grönvitt Södermalm. Tillsammans. Tillbaka.

Jag blir hämtad klockan 10. Då ska 1500 program fraktas till Söder. Därefter ska de krängas i folkhavet.

Jag ska kramas, heja, skratta och förmodligen kramas lite till. Det är något alldeles extra med just hemmapremiären. Och nu gör vi den i allsvenskan. ÄNTLIGEN!

Jag har höga sportsliga förväntningar på året. Det är på hemmaplan vi ska ta poängen. Där måste vi visa vilka som bestämmer.

I morgon ska vi vandra tillsammans bort mot arenan. Ett folkhav.

Sen ska vi sjunga, skrika, väsnas och stötta. Vi ska göra allt det vi kan från läktarplats.

Nere på planen måste Johan Persson och Kennedy visa klass. Johannes måste vara fokuserad och backlinjen får gärna vara vältajmad. Allra helst vill jag även uppleva försvarsspelet rappt.

Häcken är bra. Jag hoppas att vi kan lyfta åå premiärluften. Spela på toppen av vår förmåga. Ta varenda löpning. Gå in hundra i alla närkamper. Spela som ett lag. Spela efter manualen.

I morgon kommer jag andas in underbar bengalrök, känna förväntningarna dallra på Medis, möta vänner jag senast såg på derbyt.

Jag ska sälja program som aldrig förr.

Jag ska ta i allt jag någonsin kan i ‘Just idag är jag stark‘. Njuta av att vara tillbaka.

I Allsvenskan.