Hammarbymagi

image

Vilken dag det blev!

Att få se Hammarby spela en premiär på det här sättet gör mig genuint lycklig. Nahir Besaras första 45 minuter var så bra. Måns Söderqvists yttersida så briljant och ett försvarsspel som alltsomoftast kändes stabilt.

Att få se 30 000 grönvita vänner fylla rymdskeppet en påskafton är inget annat än magi.

Tifogruppen hade gjort en gigantisk OH-flagga med det vackraste klubbmärket i världen.  Jag är så tacksam för det jobb de gör.

Kennedy slår straffen precis som man ska och därmed frälser han oss redan efter tolv allsvenska minuter.

Johan Perssons mittfältsspel är precis så tufft och bra som jag önskade. Han släppte inte en jävel över bron. Det där fältet var hans rike.

Linus Hallenius är så stark! Han fick tyvärr inte kröna sin insats med ett mål men jäklar vad han slet. Han kommer att göra stor nytta för oss i år.

Läktarmässigt kan vi bättre. Sången satt inte riktigt så bra som jag hade hoppats.

Runt mitt hörn står nu ett påsklov. Självklart fylls det med en resa till Borås.

Jag längtar redan.

Tack för en magisk lördag, Hammarby!