Grönvit påsk och mot den moderna fotbollen

Förutom en mysig påskmiddag med familjen i torsdags, så har den här påsken varit uteslutande grönvit. Eller i och för sig är ju familjen i sig också grönvit, så ja en riktig Bajenpåsk blev det. Jag visste att den skulle bli bra, men jag hade inte anat att den skulle bli helt jävla perfekt. Perfekt och fylld med allt en önskat sig, till och med en vinst. BAJEN VANN OCH KENNEDY GJORDE FÖRSTA MÅLET I ALLSVENSKAN 2015. Vi vet att det inte kommer att bli lätt framöver, men den här starten med derby- och premiärvinst känns så otroligt bra och viktig. Jag märker nu hur de här sex åren i Superettan har påverkat en. Allt känns nytt. Trots att vi legat i Allsvenskan största delen av mitt vuxna liv, så känns det nytt. Och spännande. Och konstigt. Som mainstreammedias intresse och vinklingar till exempel. Det mesta är bra med det här och jag känner mig så obeskrivligt pepp inför den här säsongen. Men det är inte bara att det känns nytt, en hel del är faktiskt också nytt. Som arenan med 20 000 fler platser än Söderstadion. Och med detta nya aktörer som har intressen av Hammarby, inte minst ekonomiska. Vår dröm gick i uppfyllelse, vi tog oss tillbaka. Det är inte mycket jag kommer att sakna i Superettan, men samtidigt blir det nu än viktigare att påminna om vad det är som får fotbollen att leva. Att motverka de krafter som vill göra vår passion till ett jippo. För jag befarar att vi kommer att få se en del av det. Att vi är vaksamma och vårdar vår levande supporterkultur. Mot den moderna fotbollen helt enkelt. På onsdag tar jag ut en semesterdag och drar till Borås! Hoppas att vi ses där.