Obesegrade

image

Det är god stämning på bussen. En poäng med hem till Stockholm gör resan så oändligt mycket enklare.

Jag kan inte låta bli att fascineras över kämpainsatsen. Över att de orkade stå emot och reda ut anstormningen. Elfsborg var bättre än oss. Men vi åker ändå hem obesegrade i årets allsvenska. Jag erkänner att den här inledningen överträffar mina förväntningar.

Nu väntar i och för sig den viktigaste matchen i mannaminne bakom hörnet. Torskar vi i derbyt är den här vackra starten inte mycket värt. Det är matchen på måndag allt handlar om nu. Helvetiskt viktig.

Jag gläds mycket över att återigen se Hopf spela med en större säkerhet än tidigare. Lars Saetra och Birkir kompletterar varandra strålande. Lars gör ett otroligt säkert intryck.

Nahir gör återigen en bra insats. Skönt också att Linus får göra mål. Det där jublet när han sätter målvaktsreturen. Ni som inte är fotbollssupportrar och aldrig fått delta i den där kollektiva glädjen som uppstår vid ett sånt mål har missat något i livet. Den där förlösande, underbara glädjen är mitt livselixir.

Det gick snabbt på kanterna idag. Stefan Batan hade en tuff dag på jobbet. Vi hade tur att han inte blev utvisad i första halvlek. I sanningens namn borde han nog fått syna sitt andra gula.

Skön stämning på läktaren. Bra insats!

Jag betalade 20 kronor för matchprogrammet och kan lugnt konstatera att vi utklassar Elfsborg på den fronten. Det var mina sämst spenderade tjugo kronor på länge. Jag soar programmet och hoppas att redaktör Hagström tar fram yxan i analysarbetet.

Nu laddar vi inför derbyt genom att stötta damerna i deras premiär på lördag. Vi ses på Nya Söderstadion.

På näthinnan sitter kämpainsatsen. Och känslan av att åka hem obesegrade.

Tack Hammarby!