Bortapremiär. Borås tur och retur.

Jag älskar verkligen mitt jobb. Att jobba på en ideell organisation för en fråga som jag brinner för, det var länge en dröm. Och jag är så sjukt tacksam att jag till slut fick den möjligheten. Jag kan inte tänka mig någonting som skulle vara bättre. Men det har sina nackdelar också. Det är mycket jobb på kvällar och helger och det är svårt att ta ut kompledigt när gränsen mellan aktivism/frivilligt engagemang och arbete är otydliga. Det blir för mycket ibland.

Så jag är väldigt glad att jag har mitt engagemang för Hammarby. De två passionerna kompletterar varandra på ett utmärkt sätt. Och jag är så glad att säsongen äntligen är igång. På riktigt.

För många är/kommer det att vara omöjligt att få ledigt och ta sig i väg på bortamatcherna i år, då de är på vardagar. Så himla tråkigt. Jag vet inte hur det kommer att se ut för mig, men jag tror att jag kommer att kunna åka tack vare all min komptid. Så var det i tisdags då jag tog ledigt och drog till Borås och samma sak den 20:e och matchen mot Malmö, det infaller efter en helg där jag kommer att ha jobbat från fredag till söndag. Då kommer jag att flyga från Bryssel och sen ta nattåg hem!

Det var en riktigt härligt känsla att vara på väg till bortamatch igen, i en buss full av många vänner och den här gången till en match i ALLSVENSKAN.

Det var ett fantastiskt bra tryck på läktaren och så härligt att se spelarna kriga. Under sex år i Superettan är det längtan efter detta som har hållit en uppe. När vi efter matchen tackat spelarna och körde ”Krossa Djurgårn!” kunde man se på flera spelare hur taggade de är inför detta. Och i bussen hem laddade vi för derbyt, några nya kreativa ramsor kom till.

Jo känslan nu är att vi klivit in i allsvenskan med storm, väntan mellan matcherna lär också kännas kortare nu, då intresset att ha stenkoll på serien har kommit åter.. Nu vill man ju än mer att andra lag ska torska.

I morgon spelar damerna på Nya Söderstadion, hoppas att många kommer dit. Det är de verkligen värda.