Derby

Förstår inte hur jag tänkte när jag planerade in en jobbresa måndag till torsdag kommande vecka. Men jag bokade resan för längesedan så jag skyller på att spelschemat inte var spikat då. Att skylla på dålig planering är inte skäl nog för att missa ett derby. Som något slags smutsigt plåster på det egna såret lyckades jag i alla fall ge min matchplåt till en grönvit själ som jag vet kommer att höras utav bara fan på läktaren. Själv får jag leta upp något hak i Paris som visar matchen. Eh.

De senaste dagarna har varit sköna och lata.

Det 7-åriga barnet och jag tryckte in oss i en liten hyrbil till Örebro för att se matchen i ösregnet. Vi har 1 maj-demonstrerat och gräddat pannkakor. Vi har spelat badminton i motvind och gräddat 21 pannkakor. I går kväll drog Pernilla och jag in till Söder för att käka och gå på bio. Vi såg för övrigt en riktigt bra film: The imitation game, har jag för mig att den heter. Se den!

I morgon är det derby.

Derby. Är det för övrigt inte ett märkligt sammanträffande, att dagen innan just detta derby så släpps nyheten om att en polis ådragit sig en kemisk lunginflammation efter att ha andats in röken från en bengal. Jag reflekterar över att det är första gången jag ens hört talas om begreppet kemisk lunginflammation. Borde inte det vara väldigt vanligt förekommande bland oss som står i röken match efter match? Ännu mer märkligt att jag som har astma aldrig reagerat negativt på röken. Ja ja, märkligt är det. Eller vad kan man annars benämna det som? Strategisk skrämselpropagande?

Forza Hammarby. I morgon gäller det. Nu fortsätter jag att packa.

 

IMG_5050

IMG_5156