I morgon Mordor

image

Med en långhelg i ryggen, som avslutades med lite feber och fullkomlig asocialitet, är det nu dags att sätta fokus på morgondagen..

Där på andra sidan vattnet skymtar Solna. Det är dit vi måste ta oss i morgon. Till den där otillgängliga arenan med obefintlig akustik. Dit där Hammarby ännu bara har vunnit.

Jag är naturligtvis full av fjärilar. Ångesten gör sig redan påmind. Orolig för att skador och sjukdomar kanske hindrar Kennedy och Johan.

I den 27e minuten kommer hela arenan att hedra Ivan Turina. Det har gått två år sedan AIKs målvakt dog i sömnen. Efter lämnade han sig tre små barn och en fru. Det är förjäkla sorgligt och orättvist. Hans fru och barn kommer upp till matchen.

Jag vet att jag kommer stå där och gråta. Sånt där påverkar mig och lagfärger spelar absolut ingen roll.

Det kommer att komma massor med folk. Det lär bli över 40 000 på Vännersvallen. En mäktig inramning.

Jag hoppas att Hammarby snäppar upp lite då jag tycker att formtrenden varit något avplanande. Jag tycker att vi har sett lite sega och stabbiga ut, den där farten i anfallsspelet har saknats och förstatillslaget har hos många spelare sett lite avigt ut.

Jag ska göra det jag kan från läktarplats. Sjunga, skrika och heja.

Vi ses i Mordor!