Sommarlov

image

Det har varit en hel del tystnad här. Jag har haft fullt upp med jobb. Tiden rusar fram. Det går på tok för fort.

Nu kommer för egen del en lång period av återhämtning. Av tid för egna intressen. Mitt sommarlov har startat.

Jag åt en fantastisk lunch på Enskede Värdshus med fina kollegor, gav varandra en varm sommarkram och sen kastade jag mig iväg till Skogås. Längtade efter syskonbarnens charm. Vid middagsbordet pratade vi lite jobb. Brorsdotter Nora är drygt 4 år. Hon vet mycket väl vad mamma och pappa arbetar med. Jag frågade henne om hon visste vad jag har för jobb.

Nora tänkte en stund och sken sedan upp och levererade tvärsäkert: Fotboll!
Jag kan inte låta bli att bli alldeles lycklig över att hon redan nu förstått vad Faster P värdesätter högt här i livet.

Jag hoppas att det blir mycket fotboll i sommar. Självklart tänker jag hänga på Årsta så mycket jag bara någonsin kan, självklart ska här åkas på bortamatcher och min tanke är definitivt att jag ska skriva om fotboll igen.

I morgon spelar Hammarbys U19 derbymatch mot Djurgården. Man gör det på Hjorthagens IP med den mycket märkliga avsparkstiden 14.00. Jag tänker spendera min första sommarlovsdag där. U19 har spelat fin fotboll under våren och jag ser som alltid fram emot matchen.

Efter midsommarfirande väntar en solsemester i Portugal men sen är jag tillbaka med en förhoppningsvis rejält vässad penna.