Då mår jag bra

Fjärde och sista semesterveckan går mot sitt slut. Eller, en resa till Göteborg på måndag får avsluta en efterlängtad och fin ledighet. Eftersom jag var två veckor i Palestina, dock i jobb, så blir det sex veckor borta från kontoret. Kan inte minnas när det hände senast. Samtidigt som jag kommit in i ett lugnt tempo och njuter av kravlösheten, så börjar jag längta efter att jobba igen. Berättelserna från Palestina ska bli en tidning och det ser jag jättemycket fram emot.

Men nog skulle jag kunna ha det så här ett tag till, styra över tiden själv och det går ju att fylla all sin lediga tid med Bajen om man känner för det. Och semester betyder tid för ideellt arbete.

Den här veckan har jag gått all in Bajen. Och jag älskar det.

Äntligen hemmamatch, äntligen vinst. Äntligen fira med läktarvänner och andra grönvita. Fint häng på Slakthustaket efteråt, gillar skarpt att vi tar över det där stället före och efter match. Fortsatte att fira och Bajennjuta med kaffe och Nannebullar på Årsta under träningen på tisdagen.

Det kändes väldigt bra att få säga hejdå och lyckönska Nahir, hatar när spelare bara försvinner. Man önskar ju att alla kunde bli avtackade på arenan, men i andra hand att de dyker upp på Årsta innan de drar. Jag kommer att sakna honom, men självklart är jag glad för hans skull. Jag förstår att han vill ta chansen att dra i väg. Han har i alla fall Hammarby i sitt hjärta för alltid nu, det är en sak som är säker. Tisdagen blev också Kanalplan och U21-match.

Och i dag hade jag fotouppdrag för officiella hemsidan. Det har blivit lite dåligt med insatser där från mig på senaste tiden, det är ibland svårt att hinna med ideella uppdrag när det är mycket på jobbet och i livet runt omkring. Men det kändes så skönt att vara där med kameran i handen igen, då mår jag bra!

Här är bilderna!

Foto: Pernilla Olsson

Foto: Pernilla Olsson

Och på måndag blir det minibuss till Göteborg. Den gnagande oron i magen är för tillfället borta och jag ser fram emot sensommaren och hösten nu. En höst i ALLSVENSKAN.

Årsta i solnedgång <3

Årsta i solnedgång ❤