Nahir Besara om flytten

image

Foto: Anna Wester

Nahir Besara har precis skrivit på ett treårskontrakt med turkiska Götzepe SK i den turkiska andraligan och lämnar därmed Hammarby.

Nahir, stort lycka till i nya klubben men framförallt tack för din tid här hos oss i Hammarby. Hur skulle du vila summera din tid i Bajen?
– Jo, det var ett tufft första år där det inte gick så bra varken för mig och laget. Men andra halvan av min tid i Hammarby har varit fantastiskt, där uppflyttningen, derbyvinsten mot djurgården och mitt hattrick mot Östersund är bland mina lyckligaste minnen.

Vad vet du om din nya klubb?
– Det är en väldigt välskött klubb med en riktigt bra anläggning. De hårdsatsar för att ta sig upp i högsta ligan.

Vad var det som fällde avgörandet för dig som spelare att inte förlänga ned Hammarby?
– Jag var ju öppen för att förlänga, där vi hade en dialog mellan hammarby och min agent, men vi var lite långt ifrån varandra och det här erbjudandet dök upp för inte mer än 4-5 dagar sen. Jag är 24 år, så jag kände att det kanske var dags att ta chansen för den kanske aldrig kommer igen.

Har du någon hälsning till Hammarbys supportrar?
– Jag älskar verkligen Hammarby , det Hammarby har gett mig är obeskrivligt. Jag hoppas att jag en dag får komma tillbaka och spela för de igen. Hammarby är den svenska drömmen, och jag tror alla i laget kan hålla med om det.

-Hammarbyfans, tack för alla gånger ni har sjungit och varit med oss , även vid dåliga perioder. Kärlek och gemenskap – det är det ni står för.

image

Foto: Anna Wester

Stort tack Nahir för att du tog dig tid. Än en gång; Lycka till. Och särskilt stort tack för det där fantastiska klackmålet mot Djurgården.

image

Vi kommer att sakna dig.