Jakten på tre poäng

image

Överlevde ni regnet igår? Jag tillhör den skaran som vägrar tro på SMHIs malande om att det visst är en vanlig sommar. Jag såg två matcher utomhus varav superettamatchen mellan Frej – Degerfors (2-2) i mössa och vantar. Regnet vräckte ner.

Här i Stockholm har det varit en katastrof ju. Inte en enda varm stranddag sen jag kom hem från Portugal. Fast jag ska väl inte klaga, jag fick ju se solen och känna värmen där.

I morgon måndag är det match mot Norrköping. Vi har sålt sanslöst mycket biljetter så storpublik väntar. Håller tummarna för uppehåll. Har du inte köpt biljett än är det bäst du skyndar dig. Klicka här!

Jag rekommenderar uppladdning på Slakthusets terass. Det ligger nära arenan och där kommer bara vara bajare. Dessutom ser arrangerande Bara Bajare att överskottet går till någon välbehövande sektion i Hammarby.

Jag tycker också att ni ska köpa matchprogrammet. I måndagens nummer intervjuas Oliver Silverholt. Du får också matnyttig information inför matchen gällande motståndarna. Du får aktuell statistik, bilder, Bajenplock och flera sköna historielektioner. Programmet kostar 30 kronor och säljs i anslutning till arenan.

Matchen blir svår, men inte omöjlig. Norrköping parkerar högt i tabellen och är inblandade i guldstriden medan vi kämpar för kontraktet. Vårt spel har dock sett bättre ut här på slutet. Känslan är att formen är i antågande.  Vi har Mats Solheim avstängd medan Norrköping har sin mittfältsmotor Daniel Sjölund avstängd. Just Solheims avstängning kan öppna upp för nyförvärvet Richard Magyar. Det är mycket möjligt att han tar den centrala mittbacksplatsen och att i så fall Birkir tar klivet ut på högerkanten.

Rennie tränade inte i fredags så det är högst osäkert om han finns tillgänglig för spel. Kennedy har i intervjuer sagt att han inte är redo för 90 minuter. Nu tillhör jag dem som hellre ser Kennedy från start än som inhoppare. Jag skulle vilja ha honom på plan från början.

Vi behöver få tempo i anfallsspelet. Jag tycker att Fredrik Torsteinbös insats mot Häcken senast bådar gott. Nu hoppas jag på en fortsättning där. Drömmen vore ju också att Linus får till det. Lider med honom då han sliter oerhört hårt men han får inte till det sista.

Jag hoppas så innerligt på en bra match i morgom. Jag tänker mig en 2-1-seger där Linus gör första kassen och där Erik Israelsson, vår gigant just nu, fortsätter sitt målgörande.

I morgon sjunger vi för Bajen!

Ses i vimlet.