Besviken och orolig

image

Sitter på en parkbänk en bit från där jag bor. Sommarstockholm. Och också eftertankens kranka blekhet.

Allt om matchen är förmodligen redan skrivet. Frustrationen över den uteblivna straffen och utvisningen rider min skalle. Jag är besviken. Det var en osäker och dålig domarinsats rakt igenom. Glenn från Borlänge hade en sämre dag på jobbet.

Norrköping var bättre än oss. Kujovic ett monster.  Det bästa lag vi mött hemma i år vill jag påstå. Men det känns ändå surt med en neslig uddamålsförlust.

Idag har jag också tänkt mycket på den Norrköpingsupporter som fick huvudet sönderslaget av en ordningsvakt inne på läktarplats. Bilderna är obehagliga att se. Det får inte hända och jag hoppas innerligt att killen efter omständigheterna mår okej. Jag hoppas också att Hammarby Fotboll som arrangör tar tag i den här händelsen. Det som hände gör mig både upprörd och orolig.

Tack alla ni som köpte matchprogrammet igår. Jag satte ett nytt personligt rekord i antal sålda program vilket fick bli anledningen att dricka cava på Slakthusets terass. Tanken var ju att få fira ett bra fotbollsresultat men så blev ju inte fallet. Det blev sommarens roligaste utekväll tack vare de där bubblorna, underbara vänner och omgiven av sköna bajare.

Matchen mot Sundsvall blir obscent viktig. Tyvärr får vi klara oss utan Johan Persson och Stefan Batan som nu är avstängda. Vi behöver ta poäng nu. Helst alla tre. Jag kikar fortfarande oroligt på tabellen.

Khalilis inhopp och Ömmis räddningar gladde mig. Birkir fortsätter att imponera. Även roligt att se att Torsteinbö verkar gå mot fjolårets form. Oroväckande att Måns och Linus är så ofarliga. Ja, hela vår offensiv är oroväckande blek.

Lång väg återstår.
Mycket kamp krävs.

Vi ses i Sundsvall nästa måndag!