Vill ha poäng nu. Helst tre!

image

Äntligen kom det då en riktig sommardag. En underbart skön dag där solen inte gick i moln. En sådan dag som jag har längtat efter ända sen jag kom hem från Portugal.

Jag gick ner på lokala stranden, satte mig i en stol och lapade strålar. Läste en bok och funderade på Hammarby.

La i från mig boken och tänkte ännu mer på Hammarby.

Jag är rejält nervös inför hösten. Jag känner oro för sårbarhet för skador och brist på kreativitet. Vi skapar alldeles för få chanser och vi gör ju på tok för få mål. Att vi sålde Nahir, som var en av de där bollen faktiskt fastnade på foten, gör att jag just nu upplever oss för lättlästa och uddlösa. Kennedy måste bli frisk snart, det är då ett som är säkert.

Tabellmässigt tittar jag neråt. Idag knep Åtvidaberg en pinne mot MFF. Falkenberg förlorade. Dessa två lag har jag tippat ska åka ut. Jag hoppas innerligt att vi inte på allvar ska bli indragna i den där skiten. Men jag är orolig. På riktigt.

Vi måste ta några trepoängare nu. Sundsvall på måndag blir en groteskt viktig match. Och då mot ett Sundsvall som dels också kämpar för överlevnad i serien men också ett Sundsvall som jag upplever har blivit något av vårt bogeyteam. Vi har haft förtvivlat svårt och förlusten hemma i våras svider fortfarande.

Vi ska dessutom klara oss utan Johan Persson och Stefan Batan som båda är avstängda.

Det gäller att vi spelar smart och effektivt. Absolut inte slarva i försvarsspelet, vi har släppt in många på tok för enkla bollar. Dessutom måste vi få fart i vårt eget anfallsspel. Måns och Linus har det kämpigt och blir på tok för stillastående och osynliga. Samtidigt som det har gått för långsamt där i mitten och i uppspelen.

Min känsla är att Linus alldeles för ofta hamnar felvänd. Han ser utifrån sett ut att spela utan självförtroende. Men kanske kan han blixtra till mot just sitt gamla lag. Jag håller tummarna. Som fan. Det bara måste vända med tanke på det slit och det arbete han hela tiden lägger ner!

Eller så gör man bedömningen att Imad Khalili är redo att starta i den positionen?

Jag sällar mig till skaran av de som ropar efter en spelskicklig, kvickfotad mittfältare även om jag nog tror att vi tyvärr har värvat färdigt.

I morgon söndag tar jag mig till Sollentuna för att kika på U17 som förra helgen dängde till serieledarna ordentligt. Fick skäll i måndags från lagledningen att jag inte synts till på Kanalplan. Sådana ord får effekt på tant P. Tänker därmed visa mig i morgon.

På måndag fyller jag bilen med coola kvinnor och kör en roadtrip norröver. Club Bubbel ska naturligtvis till Sundsvall men med lite sköna, oväntade stopp på vägen. Rapporter lär komma!

Vi behöver poäng. Så in i helvete mycket. Jag vet inte riktigt om jag pallar en vidrig ångesthöst. Men mentalt försöker jag ställa in mig på att det kan bli så, nykomlingar som vi är.

Ge mig nu matchdag! Jag längtar efter att få träffa er alla på Norrporten. Vill ge järnet på läktarplats.

Men jag längtar också efter att Mia och Cecilia ska komma hem från semestern. Ni har varit borta väldigt länge nu!! 💚

Forza Bajen!