Vacker kväll

Klockan 03.00 i morse åkte vi in med minibussen på Gullmarsplan. Jag hade svårt att somna sen, var bara tvungen att kolla igenom twitter, facebook och Instagram. En gång till. Upp och jobba klockan åtta. Men med lätta steg gick jag till jobbet.

Lättnad. Och glädje över en fin bortaresa och en sjukt viktig seger.

Vi pratade om det innan matchen, efter att vi hade besökt en vacker strand och badat i Falkenberg, att om några timmar skulle hela måbra-känslan kunna vara som bortblåst. Det har vi upplevt så många gånger tidigare.

När vi körde öka takten sista kvarten, tänkte jag att det skulle bli en lång och tung resa hem. Men samtidigt var känslan hos alla att OM vi sjunger lite högre, om vi kämpar lite till på läktaren så kommer vi att vinna det här.

Och jublet i 88:e minuten var magiskt.

Den bild jag har starkast i minnet är hur Ögmundur vänder sig mot klacken och skriker ut sitt glädjevrål. Tillsammans med oss.

Det var en vacker kväll igår i solnedgången och värmen i Falkenberg, på krogarna på söder och framför datorer och tv-apparater. Nej, matchen var inte vacker. Men en vinst är det alltid. Och det här kan ha varit en av årets viktigaste segrar.

Och så lägligt inför derbyt, det här behövde vi.

Tack Bajen för igår. Tack alla vänner som jag fick dela det här med.

STOCKHOLM SÖDERMALM