En minnesvärd torsdag

image

Igår hade supportersajten svenskafans.com en skribentträff på en restaurang i Stockholm. Alla aktiva skribenter, oavsett sport och lag, bjöds in till käk och sportsurr.

Jag har sedan ett flertal år tillbaka ett redaktörsuppdrag på sajten förutom då att jag med numera rätt ojämna mellanrum skriver om Hammarby.

I rollen som centralredaktör passerade jag en stor milstolpe i somras när en fd elev till mig anslöt som som skribent. BP-Arvid, som under tre år på mellanstadiet, varit en daglig fotbollskombatant till mig tog över Brommapojkarnas sida. Jag hade ingen som helst tvekan att han, trots sina blott 14 år, skulle klara uppdraget.

Igår satt jag vid samma bord som honom. Det kändes både stort och en smula märkligt. Den där lilla grabben som numera även slår frökens längd satt där och bidrog med kunskaper i quizet.

Hans farsa lämnade av honom. Vi möttes i dörren. Gillar verkligen att de låter grabben blomma i sitt stora fotbollsintresse.

Jag fick en present av Arvid. När han lämnade sexan var blombuketten svartröd. Nu kom det ett grönvitt paket. Jag log och hade misstanke om att innehållet dock skulle gå i helt sndra färger.

Jag hade rätt. I somras tryckte han och hans kompanjon Oscar upp tröjor för stt tydliggöra sin förenings stora bidrag till sommarens U21-framgångar. Nu har även jag ett exemplar.

image

Kan inte låta bli att älska den. Älskar engagemanget. Och tänker att jag kanske gjort ett och annat rätt.

Känner yrkesstolthet liksom. Och tänker att det ska bli spännande att följa grabbens framfart.

Hoppas, för Arvids skull, att de klarar sig kvar.