Näst sista hemma

image

Det återstår bara två hemmamatcher nu. Men satan vad jag älskar vetskapen om att jag står där igen inför vad som blir en allsvensk premiär på andra sidan nyåret.

På söndag tar vi emot ett annat HIF. Helsingborg, med Henrik Larsson vid rodret, kommer till huvudstaden. Läktarna kommer att vara knökfulla. Det återstår bara 2000 platset. Sanslöst tryck. Sanslöst fint.

Jag längtar mycket den chans till hyllning som aviserats. Då ska Erik Israelsson få ta emot det välförtjänta jubel som derbyhjälten onekligen förtjänar. Jag hoppas därför att folk kan låta kioskerna vänta. Att vi prioriterar att stanna kvar inne på läktarplats.

Innan A-laget tar sig an skånepågarna spelas en sportsligt mycket viktigare fajt på Zinkensdamm. Damlaget krigar för överlevnad och man måste slå Piteå  samtidigt som fler resultat behöver gå vår väg. Jag hoppas att många tar chansen att stötta upp på Zinken. Det förtjänar Söderbönorna.

Nästa säsong lär spenderas på Zinken då bygglovet äntligen gått igenom för Kanalplan. Det innebär dock att den förblir stängd för ombyggnation under hela 2016.

I morgon finns ett rykande färskt matchprogram förstås. Jakob Orlov huvudintervjuas men där finns mängder av fler intressanta knäck. En fokusintervju på mentale coachen Anders Friberg men också en intervju med ovan nämnde Henrik Larsson.

image

Vi ses i vimlet vänner!