Ett uppehåll och ett tack

image

Jag väcktes i morse av smattrande regn mot fönsterblecket. Hörde hur vinden ven. Känslan av höst letade sig in hela vägen in under mitt täcke. Ville inte alls kliva upp.

Det är den där tiden på året där saker tar slut. Löven ändrar först färg för att nu även helt falla till marken.

Den inhemska fotbollssäsongen tar helt slut idag. Det blir alltid lite av ett vakuum för mig direkt efter det. Mina helger brukar innehålla mången timmar bredvid en fotbollsplan.

Vi i matchprogrammet håller just nu på att göra färdigt vår årskrönika. Jag fick äran att läsa Martin Ridderstolpes finfina intervju med Pablo Pinones Arce som han gjort unikt för den publikationen. Jag kommer att sakna Pablo i Hammarby. Jättemycket.

Årskrönikan kommer att finnas i god tid till jul. Omslaget is to die for och innehållet blir precis som förra året alla de huvudintervjuer som publicerats i matchprogrammet. Utöver det blir det en del nyskrivet material. Som intervjun med Pablo.

Löven faller. Ny säsong väntar men dit känns det långt. Innan dess går jag inomhus ett slag. Ni lär hitta mig i Eriksdal.

Vintern är inte min gren. Inte alls. Jag längtar redan efter försäsong och vårkänslor. Gillar ju inte uppehåll. Gillar ju inte när omtyckta spelare lämnar.

Tack Pablo för allt du gjort för Hammarby!