Det har gått ett år

image

Bilden av lycka. När all jävla superettan-ångest for all världens väg. När det äntligen stod klart att vi klarade det.

Vi var tillbaka!

En seger, ett avancemang. En oerhört viktig stund. Känslan av att komma fram. Komma hem. Åren i Superettan var många, långa och alldeles förfärliga.

Jag hatade Superettan

Jublet, euforin, glädjen och lättnaden. Det var starka känslor den där novembereftermiddagen förra året. Minns att benen skakade på mig i första halvleken. Minns att jag hade svårt att sjunga. Ångest. Vet att tankarna om att ”ge oss det vi är värda” for genom skallen.

Och det gick ju vägen

I den andra halvleken lossnade det. På slutet var det ju inget snack om saken. Kennedy frälste mig. Kennedy frälste oss. Vi fick det vi behövde.

Tillbaka

Det har gått drygt ett år. Vi har slagit AIK i två matcher. Vi vann den viktiga hemmamatchen mot Djurgården. Vi spelar i Allsvenskan.

Och jag älskar det.