#tbt Stoppa twitterpoliserna

#tbt till 5 juni 2012 när jag var arg på att polisen börjat twittra. Tycker fortfarande det är oseriöst och provocerande.

twitterpoliserna

försöker att undvika dem. men det går inte. twitterpoliserna. oseriösa. raljerande. kränkande.

varje dag begår framför allt de som kallar sig YB Sodermalm något övertramp som jag ser det. De skriver på officiella konton i egenskap av myndighetsutövare – då ska höga krav ställas. Men som det är nu, ägnar de sig enligt min mening åt maktmissbruk.

De skriver kränkande om människor, hånar folk och provocerar. De verkar gilla att reta Bajare lite extra och har kommit ut som gnagare.

Jag har mer att skriva om det här, men behövde få ur mig lite aggressioner så här på morgonen. I går efterlyste de en berusad ”afrikansk” man som ofredat ett barn sexuellt. Är det seriöst med en sån efterlysning på twitter, med en sån beskrivning? Jag tycker också det är obehagligt att läsa om barn som dör och om folk som tar livet av sig i deras twitterflöde när det blandas med hur skönt det är att ”det lossnat för AIK”.

fy fan.