Gott Nytt Grönvitt År

image

Det är 2016 nu. Ett nytt år. Ett nytt år där allt kan hända. Där vi – tillsammans – skapar den tillvaro vi ska vistas i.

Jag vill att 2016 ska bli ett fint år. Ett år att minnas länge. Ett år där Hammarbyismen fortsätter att skörda framgångar.

Jag drömmer om sportsliga framgångar. Om ännu fler derbysegrar. Om det var något 2015 gav mig så var det påminnelsen om hur fantastiskt, jävla magiskt det är att vinna derbyn.  Jag kan fortfarande le mitt allra bredaste leende vid blotta minnet av Nahirs klackmål hemma mot Djurgården. Jag hoppas att Hammarby placerar sig högre upp i tabellen. Att vi knyter till oss kvalitet.

Jag hoppas att vi fyller läktarplats nu under vintermånaderna på alla de andra sektionernas läktare. De som ju också sannerligen förtjänar vårt stöd. Där vi verkligen gör skillnad. Masa dig iväg på handboll, bandy, hockey. Det finns ännu fler sektioner än så att stötta.

Jag hoppas på än mer sång och röj på fotbollen. Vi var många förra året men vi kan bättre. Vi måste bli bättre. Här finns stora utmaningar och utrymmen till förbättringar. Sjung för Bajen. Sjung högre. Sjung mer.

Jag håller personliga tummar för att fler börjar köpa matchprogrammet. Vi säljer bra men jag ska ärligt erkänna att det stör mig att inte fler köper. Ni missar något! I år kostar det bara 499 pix att få programmet hem i lådan. Läs mer om det här.

Jag hoppas också att än fler bidrar med pengar till våra fantastiska tifogrupper. Där har vi ytterligare ett gäng som gjorde mig synnerligen stolt under 2015. Vilka magnifika koreografier vi har fått se. Tack för allt arbete ni gör. Ni är mina hjältar Jag kommer att fortsätta bidra med pengar. Det hoppas jag att alla vi andra som får njuta av ert arbete också gör.

image

Jag hoppas på många bortaresor för egen del. Jag hoppas få uppleva fler riktigt sköna hemresor. Att sitta på en buss med tre poäng med sig hem och söndersjungna stämband är en smak jag aldrig kan få nog av.

2016 har precis börjat. I morgon lördag tänker jag infinna mig på Zinkensdamm. Ämnar inkassera och uttdela ett helt gäng nyårskramar till många av er som genom åren har kommit att bli livsviktiga för mig.

Jag känner stor tacksamhet för allt det som Hammarby har givit mig. Mitt enda nyårslöfte är att själv fortsätta att bidra med det jag kan. Med min närvaro, min röst, mina bokstäver och mitt engagemang. Att göra allt det jag kan för att skapa ett bra 2016.

Gott Nytt År.

image

Vi ses på läktarplats, bortabuss, Södermalm. Eller på Mauritius. För nog tusan träffade jag rättrogna även på södra halvklotet!

/Pernilla