Välkommen Dibba

Det var sommarlovets sista chans att se en träning. Det är dessutom alltid rätt välgörande att bege sig till Årsta dagen efter en skön seger. 

Alltså tog jag mig ner. Ser att en ny spelare joxar med trasan där innan uppvärmningen drog igång. Ingen överraskning, vi har ju förstått att han var på gång. Men nu är det alltså klart. Pa Dibba ansluter på ett treårskontrakt. 

Träningen inleds med en ring där Dibba presenteras av Nanne och där lagkamraterna ger honom en välkomnande applåd. 

Folk har hört av sig med frågan hur han såg ut i träningen. En gång har jag blivit helt hänförd av en spelares förstaträning. Så där nästan blåst av bänken. Det var Sebastian Egurens. Inget har sen kommit i närheten av det. Inte heller i dag. 

Nu ska jag i ärlighetens namn också säga att dagen-efter-match-träningar inte är som andra. De som spelade fajten igår kör stenhårt fyspass. Övriga körde boll. Däribland då vårt nyförvärv. Först en possessionövning på liten yta. Han känns kvick och med fin känslighet i fötterna. 

Därefter fick spelarna genomföra en avslutningsövning. Här skulle jag vilja påstå att alla blandade och gav. Överlägset vackrast avslut stod Khalili för. Han levererade bland annat en chip över Markström som var riktigt elegant. Khalili stod förövrigt kvar längst av alla, en bra stund efter att lagkamraterna lämnat, och nötte avslut. 

När vi står där hör jag plötsligt en välbekant stämma från trappan uppe vid omklädnongsrummet. Där står Petter Andersson och ropar på Micke Klotz om instruktioner vad han exakt menat med ‘rörlighetsträning’ som stått på hans schema. Micke svarar och jag slänger ur mig nåt ‘Bra, kör hårt med honom nu’

-Nä, honom får vi bromsa. Han är sjukt ivrig. Jag ska köra bra med honom, ler Micke. 

Förstås helt rätt inställning. Det var i alla fall väldigt fint att se Petter i grönvita träningskläder igen! 

Med långsamma steg drog jag mig motvilligt hem från Årsta. Nu är liksom min sommar slut. Det blir inget Sundsvall för mig, tyvärr. 

Däremot avser jag ta mig ut till fiendeland ikväll. Derby för damerna mot AIK klockan 19. Fri entre. Hoppas fler följer med!