Var vill du jobba?

En diskussion vid köksbordet mellan Cecilia och hennes kompis.

– Cecilia, vad vill du bli när du blir stor, undrar kompis?
– Jag är redan stor.
– Ja men vad vill du bli när du blir större då?
– Jag är ju redan större!
– Meeeeen, när du blir vuxen då?
– Då vlll jag jobba på cirkus, bli veterinär eller jobba på dagis kanske.
– Usch, och byta blöjor!
– Nej förresten, jag vill inte torka andras rumpor. Jag vill nog hellre jobba på Sjuelva (7/11) eller på en bondgård.
– Var ska du få tag på en bondgård?
– I Örebro såklart.
– Jaha, jag trodde du skulle söka på blocket.
– Nej.
– Du kan åka till Skåne annars, säger kompis, där finns det i alla fall mejerier.
– Det finns inga bondgårdar i Skåne, Lovisa!

Jag måste lägga mig i:
– Det är ganska stor skillnad på Sjuelva och en bondgård.
– Eh nej, båda har mjölk, mamma.

Älskar ungars konversationer. Älskar att det alltid finns svar. De mest självklara svaren.