Om engagemang

Nyss hemkommen från en spontan middag med Anna. En sushi och samtal om livet.

Ett samtal och ett häng jag behövde. Det är onekligen tuffa tider. Personligen brottas jag med pappasjunk och saknad. I kombination med bajentortyr och en jobbhög som är brutal. Det är så att säga mycket nu.

Slängde mig ner på soffan. Ryggläge. Reflektionstid.

Tänker på allt engagemang.  Ser Mia jobba dygnet runt med BF-frågor. Ser Annas oerhörda engagemang för rättvisa och fred. Många människor i min närhet plöjer ner ofantliga mängser tid i viktiga, behjärtansvärda projekt. 

Själv har jag för stunden två projekt jag jobbar med. Två ärofyllda styrelse-uppdrag.  Ni vet ju att jag kan prata mig hur varm som helst för Supportrarnas Matchprogram.  Nu närmar vi oss även att bli färdiga med boken. Den om Söderstadion som vi ger ut tillsammans med Kalla Kulors förlag. Längtar efter att få se den i tryck. Är helt övertygad om att den blir underbar.

Slås av all kunnighet och passion som finns i det där gänget. Noll sportslig draghjälp sen dagen vi startade men lik förbannat sliter folk med produktion och försäljning. Levererar enorm kvalite. Match efter match. Vardagshjältar.

image

På bilden ser ni styrelsen i Pelle Lindberghs minnesfond.  Vi hade styrelsemöte igår och Rickmer ordnade mötesrum i en av logerna på Nya Söderstadion.  I fonden syns Bruno Ohlzon.  Datorn alltså, då denne befann sig i Frankrike.  I styrelsen finns också Lasse Sandlin, Tommy Boustedt och Ulf Carlsson. 

Kloka och drivna allihopa.  Tror även att det här projektet är något stort och vackert.  Ni kommer att få höra mer från oss inom en inte alltför snar framtid. 

Jag älskar verkligen engagemang och engagerade människor.  Nyckeln just nu är nog att inte låta engagemanget bli destruktivt.  Fick en obehaglig känsla igår under matchen som förföljde mig även idag när jag följde diverse sociala flöden att det på vissa håll går över styr.

Tro mig, jag fattar frustrationen.  Jag mår också skit. Men jag är fullt övertygad om att vi supportrar måste försöka hålla ihop. Inte söndra. Inte bli elaka.

Det bekymrar mig att jag missar infomötet. Hade redan hunnit gå ut till föräldrar med inbjudan till terminens föräldramöte innan Hammarby Fotboll bestämt sig för att sitt möte skulle ligga exakt just där. Typiskt.

Engagemang är viktiga grejer.  Sluta aldrig att vara engagerade.

image