Hjältar

Idag ägnade jag tid åt att förbereda den frågesport som jag tänkt tvinga på lördagens gäster. Blev sittande framför en kulturgärning av stora mått.

Inte min frågesport alltså, utan sajten www.hifhistoria.se

Benjamin Thoréns arbete med den sidan är helt jävla fenomenal. Jag är så imponerad och tacksam för att någon tar sig all den tiden att sammanställa vår historia. Jag blir lätt andfådd när jag börjar tänka i perspektivet hur många timmar som han lägger ner på projektet då det måste vara oändligt många. Vetskapen att han gör det ideellt gör definitivt inte saken sämre. Imponeras alltid av eldsjälars engagemang. Så stort. Och enormt viktigt. Hjältar.

Jag uppskattar särskilt mycket hans helhetstänk att leverera historien år för år. Att inte dela upp det per idrott utan fokus är hela idrottsföreningen. Helheten Hammarby IF.

Så, för mig är han en riktigt stor hjälte. Timmen jag satt idag gick försvinnande fort. Precis som varje gång jag hamnar där. Det finns så otroligt mycket spännande att läsa på den sidan.

Ja, nu vet de festdeltagare som kommer på lördag att svaren på frågorna finns på www.hifhistoria.se. Enjoy the reading! 🙂

Tusen tack Benjamin. Arbetet du lägger ner är ovärderligt.

Image