Det närmar sig

image

Vacker lördag. Bästa Södermalm.  Hammarby kunde, eftersom Kung Bore vikt hädan,  flytta matchen från Stadshagen till anrika Kanalplan.

Träningsmatch mot finska Åbo. Den näst sista innan premiären borta mot Assyriska den sjunde.

Jag njöt där i mitt hörn på träläktaren.  Njöt av vänner, vårsol och Hammarby.

Vi vann matchen.  2-1 efter att de båda mittbackarna registrerat sig i målprotokollet. Mihajlovic gjorde första och blev tametusan tv-pucksglad. Så glad att han bara minuter senare agerade statist när gästerna kvitterade.

Det andra målet föll precis innan pausvila. Pablo hölls fast till vänster utanför straffområdet,  tar frisparken själv. Drar den hårt på mål. Målvakten räddar men returen går rakt i gapet på Theorin som enkelt sätter det som blir segermålet.

Vi borde gjort fler mål. Haddad bränner alldeles för många chanser för att han själv eller vi andra kan vara nöjda. Ävrn om jag gläds åt att vi har en stor, tung anfallare på topp som försvararna måste avsky. Även Pablo hade lägen att notera sig som målskytt.

Johan Persson fortsätter att imponera på mig.  Han kommer att bli viktig för oss.

Jag gläds åt att vi verkar veta hur vi ska spela.  Att vi skapar chanser.  Jag är inte nöjd med hur försvarsspelet ser ut.  Från läktarplats ser det slarvigt ut och jag antar att det beror på att spelare hamnar fel i positionsspelet.

Stor uppslutning av supportrar. Det märks att vi är många som längtar.

Det närmar sig. 16 dagar kvar.