Tack!

Hamaaaaaad!!!

Jublet i soffan jag satt var oväntat jävla högt för att vara två medelålders donnor. Men sablar vad skönt med ett sent mål när Dibbas skott gått i stolpen och jag hann tänka skit oxå. Men du frälser oss. Igen. Fyra mål på två fajter. Tack!

Junior.

Den glädje du visade i uppställningen innan match när kameran svepte förbi. Hela du såg ut att toknjuta av inramningen. Leendet var det bredaste jag sett. Dina lagkamrater var sammanbitna. Du såg bara genuint lycklig ut.

Därefter går du ut och dominerar. Så ofantligt viktig för vårt spel. Du städar, sliter och styr. Ett brutet lillfinger läggs om. Därefter mörsar du vidare. Jag är så ofantligt glad över att du spelar i mitt lag. Tack!

Paulsen

Målet. Så viktigt det var. Att komma tillbaka efter det där nesliga bolltappet av Tankovic som kostade oss dyrt. IFK tar ledningen. Men så fixar ju du kvitteringen. Tanko ska ha cred för hur han skapade ytan för dig. Hörnan av Jeppe är läcker. Men din nick. Herre-gud. Du är så mäktig i de där lägena. Tack!

Wiland

Tre målvakter i matchtruppen = sömnlös Pernilla. Trodde du var skadad. Jag hade tack och lov fel. Du står där mellan stolparna. Så lugn, så trygg, så jäkla viktig. Tack!

Dibba

Måste ha varit tungt att få börja på bänk efter startplats i premiären. Men älskar ditt inhopp. Segermålet är lika mycket ditt som Hamads. Du är viktig för mig. Tack!

Bortastödet

Alltså, jag har varit så avundsjuk på er tågresa idag. Jag är inte mindre avundsjuk nu. Vilken dag ni fick. Och vad många ni var. Stoltheten jag känner över att säkert mer än 1000 pers tar sig ner en tisdag. Ni är fantastiska. Och sjukt viktiga. Dessutom med en personlig banderollfavorit. Keks. Åh vad jag gillar’t. Tack!

Dagen

Födelsedag. Den 10e april 1889 grundades Hammarby Rodd av Axel Schöntal.

Idag begravdes Marcus Ziegler. Det är outsägligt tomt. Tack – för allt. 💚